Snelstart: aan de slag met je account

  • Aangemaakt : 28-07-2020
  • Laatste update: -
Bedankt voor je aanmelding!
Ons krachtige control panel maakt het beheer van grote hoeveelheden domeinnmen makkelijker dan ooit en geeft je real-time toegang tot vele honderden domeinextensies. In dit artikel leggen je uit hoe je begint met je account. Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen dan staan wij natuurlijk voor je klaar.

Je account beveiligen

Nadat je voor de eerste keer bent ingelogd raden wij je aan je wachtwoord te wijzigen. Dit kan bij het menu "Account" "Instellingen" "Login" .

Ook raden wij je aan om een extra beveiliging aan je account toe te voegen met two-factor authentication. Je leest hier meer over in het artikel: Je account beveiligen met 2FA.

Ga je met meerdere personen inloggen in het systeem dan is het verstandig om voor elk van deze personen een subgebruiker aan te maken, dat kan via: "Account" "Subgebruikers" "Toevoegen" . Je kunt aan deze subgebruikers de benodigde permissies toekennen zodat bijvoorbeeld de afdeling administratie enkel toegang krijgt tot de facturatie, de DNS manager alleen toegang heeft tot het beheren van de DNS of kun je de toegang bepaalde domeinnamen blokkeren voor subgebruikers.

Resellen

Ga ja als hostingprovider of webdesignbureau domeinnamen resellen dan kun je bij "Account" "Instellingen" "Branding" de branding activeren voor je account. Via branding worden de opgegeven bedrijfsgegevens op verschillende plaatsen vermeld, bijvoorbeeld in de SIDN whois en bij corresponentie naar eindgebruikers voor bijvoorbeeld verhuisberichten, ERRP en WDRP berichten.

Ga je ook gTLD domeinnamen resellen dan ben je verplicht de volgende onderdelen op je website te plaatsen:

  • Link naar Registrants' Benefits and Responsibilities (ICANN):
    https://www.icann.org/resources/pages/benefits-2013-09-16-en
  • Link naar Registrant Educational Materials (ICANN):
    https://www.icann.org/resources/pages/educational-2012-02-25-en
  • Tarieven voor het verlengen van gTLD domeinnamen
  • Tarieven voor het uit quarantaine (redemption period) halen van een gTLD domeinnaam
  • Wanneer je als "designated agent" optreedt voor je klanten dat belang dat je ervoor zorgt dat de houder je machtigt om houderwijzigingen voor hem of haar goed te keuren, dit kan bijvoorbeeld door een aanvullende bepaling in je algemene voorwaarde of door een extra bepaling op te nemen bij de handeling die de houder verricht om een houderwijziging via je website aan te vragen.

Contacten beheren

De contacten die je in je account aanmaakt zijn de contacten die je bij de domeinnamen gaat opgeven als registrant, administratief contact, technisch contact en/of het billing contact. Je kunt een contact meerdere malen gebruiken bij domeinnamen. Maak je een wijziging aan een contact dan wordt de wijziging bij alle aan het contact gekoppelde domeinnamen gewijzigd.
We raden je aan om te beginnen met het aanmaken van een contact met je bedrijfsgegevens die je daarna bijvoorbeeld bij het technisch contact en billing contact van alle domeinnamen kunt opgeven: "Contacten" "Toevoegen"

Nameservers beheren

De nameservers die je bij je domeinnamen wilt opgeven beheer je via het menu "Nameservers". Net als bij de contacten kun je nameserver-sets hergebruiken en worden indien je wijzigingen aan een nameserver-set maakt automatisch alle gekoppelde domeinnamen meegewijzigd. Gebruik je enkel de nameservers van MijnDomeinReseller dan hoef je geen nameservers op te geven en hoef je dit menu verder niet te gebruiken.

API activeren

Wil je een koppeling tussen je account bij MijnDomeinReseller en je eigen systeem gaan opzetten of wil je Hostfact of WHMCS gaan koppelen dan moet je hiervoor eerst de API activeren, dat kan via het menu: "Account" "Instellingen" "API" . Nadat je de API hebt geactiveerd kun je de koppeling direct gaan gebruiken.

Je vraag niet beantwoord?

Hebben we je vraag niet beantwoord? Neem dan contact op met de helpdesk